Hej alla
Veckan som gått innebär att nu har vi hållit på i en hel månad med vår Viktutmaning. Veckan blev också den trögaste för min del trots planering. Vi hade kurs som för min del innebar sena kvällar. När man väl har kommit hem så behövde hemmalogistiken ordnas. Dessutom glömde jag att dricka vatten under kursens första dag. Det kändes som att jag skulle svimma av trötthet. Andra dagen fyllde jag på med vatten rejält så tröttheten uteblev. Man kan inte nog påpeka vattnets betydelse.

Sammanfattningsvis kan jag säga att samtliga sju dagar var mer eller mindre ”uppätna” av andra så kallade ”måsten”. Ingen träning och extremt mycket stillasittande blev inte bra för mig. Jag tror att moderna arbetsplatser (med just kontorsjobb) skulle tjäna på att ha stående möten, att bryta för raster, ha walk-and-talk möten och annat som inte innebär att man sitter så extremt länge.

Nåväl, hur ser det ut framöver? Jag har precis kikat i min almanacka och så som det ser ut nu kommer jag kunna träna mycket mer. Jag har det mer luftigt på morgonen och då tänker jag nyttja mitt hemmagym. För mig är träning min stressmedicin och oavsett hur hårt jag kör, eller lugnt för den delen så är det värt det. Den här veckan som kommer kör jag definitivt Slanka kombi med mat och bars. Jag beställde hem Slanka bars för att testa dem. Självklart provade jag en igår i stället för en shake.

De är stora, smakrika, det tar tid att verkligen tugga dem och så fyller man på med vatten också i högre grad. Ska ge detta en chans så klart under den 5:e veckan. Men innan jag börjar göra drastiska beslut måste jag prata med Jeanette om vad som är bäst för mig.

Jag följer våra andra viktutmanare också och det är ett gäng fantastiska tjejer som verkligen kör hårt. Vi har så mysigt i vår gemensamma grupp, stöttar och peppar varandra. Utan dem hade det inte varit så spännande som det är nu. All eloge till er, till vår coach Jeanette och till er alla som läser detta. Kram till alla där ute.
Aida

Vill du också gå ned i vikt med Slanka och Viktutmaningen? Handla här

Slanka Maxi innebär att man går på Slankas intensivaste viktprogram där man äter 3 Slanka måltider per dag – men med ett mycket lågt kaloriintag på totalt 500 kcal/dag, en så kallad VLCD (Very Lov Calorie Diet). Efter 3-4 dagar börjar kroppen producera ketonkroppar vilket gör att hungerkänslorna kraftigt avtar och muskelmassan samtidigt skyddas. Reserverna tas från fettlagren.

3 Slanka måltider per dag ger 100 % fullvärdig näring med alla vitaminer, mineraler och spårämnen som kroppen behöver – därför ställer inte kroppen inte in sig på svält.

Deltagarna i Viktutmaningen får också få coachning och stöd från Slankas träningsexpert Jeanette. En del av mångas framgång i viktnedgången – är just stödet och kontakten med Slankas coacher – som ger feedback och hjälper en med att träna in nya tankebanor under en livsstilsförändring.

Vill du också gå ned i vikt med Viktutmaningen och Slanka? Handla här!

Lågkaloridiet, Måltidsersättning, mjölkprotein, övervikt, proteindiet, shakes, Slanka Deli Diet, Slanka Maxi, Slanka Sverige, soppor, träning, viktnedgång, gå ned i vikt, Grönsakssoppa, Hälsa, snabbt ned i vikt, frukost, semesterkilon, slanka kombi, slanka choklad, havremål, slanka glass, slanka thaisoppa, snabb viktnedgång, gå snabbt ner i vikt, Slanka Jordgubb, Slanka Mintchoklad, Slanka Kycklingsoppa, Ny Hälsa, Slanka Balans, Slanka 5:2, Slanka Cappuccino, Slanka Havremål, Slanka Måltidsersättningar, Slanka soppor Slanka Shakes, Träningsövningar, kostersättning