De flesta av oss stressar ibland, vilket inte behöver vara negativt. Har stress blivit en del av din vardag och har pågått en längre period, så kan det vara dags att ändra på din livsstil. Vid stress utsöndrar kroppen bl a stresshormonet kortisol. För mycket kortisol kan leda till minskad förbränning, ökad hunger och mer magfett. Ökad mängd kortisol bryter även ned muskler. När musklerna bryts ner avtar fettförbränningen.

Det har länge varit känt att höga stressnivåer kan leda till övervikt. Det är också känt att när man stressar så är man mer benägen att välja onyttig snabbmat som också gör att du ökar i vikt.

Använd Slanka som en vän i vardagen – inte enbart för att gå ner i vikt och hålla vikten utan även som ett verktyg för att minska stressen och ge dig mer tid.


Slanka till frukost – minst 2 flugor i en smäll

Att fixa en Slanka-shake på morgonen hinner alla! Det tar mindre än 2 minuter! Du får en bra kalorisnål start på dagen med fullvärdig näring och dessutom en massa tid över. Utnyttja tiden till att promenera/cykla till jobbet eller gå några hållplatser!

Slanka till lunch – ett nyttigt alternativ till “snabbmat”
Har du det konstant stressigt på jobbet? Det ena mötet avlöser det andra, mailkorgen svämmar över. . .och på lunchen måste du dessutom hinna uträtta egna ärenden . . .Slanka till lunch ger dig extra tid! Använd tiden till en avstressande lunchpromenad i höstsolen!

Slanka som mellanmål – stoppa sötsuget vid tresnåret
Vem har inte hamnat i en energisvacka på eftermiddagen vid tresnåret – speciellt stressiga dagar? Har du inte planerat för mellanmål, så blir det lätt en bulle eller chokladbit i farten. Med Slanka-påsar i skrivbordslådan är du förberedd när sötsuget slår till. En Slanka-shake som mellanmål vid tresnåret ger energi och minskar sötsuget. Att grunda med en Slanka på eftermiddagen hjälper dig också att motstå frestelser i matbutiken på vägen hem från jobbet.