5 tips så håller du vikten under midsommar

1. Grunda med en Slanka

Ta en Slanka innan kalaset så kommer du inte dit vrålhungrig och riskerar att överäta.

2. Din matplan: välj bara det godaste på buffebordet

Tänk noga igenom vilka dina favoriträtter är och njut av dem med måtta. Ha inte som princip att äta mycket av allt. Tugga långsamt och lägg ned besviken mellan tuggorna, delta i samtalen. Ät endast 1 portion.
3. Grunda tallriken med grönsaker

Låt tallriken bestå mestadels av sallad, det mättar bra och gör att du inte äter för mycket av det andra, dessutom håller sallad blodsockret i schack vilket bidrar till minskat sötsug.

4. Öka din förbränning med pulshöjande aktiviteter

Midsommar är en aktiv högtid! Dansa runt stången, hoppa grodorna och delta aktivt i alla roliga lekar! Anordna en tipspromenad som familj och vänner deltar i efter maten.

5. Drick inte dina kalorier.

Många glömmer lätt bort att alkohol, läsk, saft, juicer, cafe latte etc är energitäta och du kommer snabbt upp i kalorimängd. Välj i första hand vatten som måltidsdryck – smaksätt ditt vatten med örter, citron eller färska bär.

Vill du också gå ner i vikt med Slanka, handla här!

#viktminskning, Håll vikten i Midsommar, Slanka, vlcd