Låt Slanka bli din vän i vardagen

Använd Slanka som du själv vill

 Du kan byta ut hur många vanliga måltider du själv vill och när du vill!

Här är några exempel:

  • När du vill äta något lätt och kalorisnålt men ändå näringsrikt
  • Stressiga dagar när du inte hinner med en vanlig lagad måltid
  • När du är nöjd med din vikt och mån om att hålla den
  • När du då och då vill ta ut svängarna, kompenserar du enkelt med några Slanka-måltider dagarna som följer.

Planera din vecka noggrant i förväg. Vilka dagar och vilka måltider ska du byta ut mot Slanka? Vänta inte tills du är hungrig – då väljer du troligen en hamburgare framför en näringsrik, kalorisnål Slanka-måltid.

slanka-shake-ersatt-maltid-vlcd

Variera din Slanka, läckra tips!

shakes_in_sunSlankas soppor och shakes är jättegoda som de är. Vill du variera kan du smaksätta som du vill. Var kreativ och variera smakerna under din viktminskning. Här finns många goda tips! »

Låt Slanka bli din vän i vardagen

  • Lunch – svårt att hinna med en sund lunch? Slanka on the go!
    Tips: Välj bland soppor, shakes, puddingar och måltidsbitar
    Puddingen kan du tillreda kvällen innan/på morgonen och ta med till jobbet färdig att äta.
    Läs om Slankas shaker, soppor och puddingar här »
  • Mellanmål – en Slanka mättar och är fullproppad med näring men snål på kalorier!
    Tips: Välj bland måltidsbitar, puddingar, shakes och soppor när du behöver lite extra energi eller har svårt att kontrollera sötsuget
  • Kvällsmål – ät mindre på kvällen så håller du lättare vikten. Ta en Slanka!
    Tips: En värmande soppa – t ex Thai eller Green soup.
  • Dessert vid festliga tillfällen – Slankas goda kalorisnåla puddingar är svåra att slå.
    Tips: Bjud familj och vänner på en smarrig pudding toppad med nyttiga bär, flisor av mörk choklad och en klick kesella. Varva gärna Chokladpudding och Mango Coconut i ett snyggt dessertglas.
  • Till fest, jul och andra helger – en Slanka-måltid innan festen/julbordet minskar risken att överäta.
  • På flyget / på tåget / i bilen, på hotellrummet, när du är på stan och blir sugen etc
    Tips: Ha alltid en Slanka måltidsbit i handväskan/datorväskan/i bilen så slipper du hamna i situationer där du tvingas välja t ex en onyttig godisbit framför en Slanka måltidsersättning som endast innehåller 210 kcal men är fullproppad med näring och protein. Ersätter en hel måltid!

 

Läs mer ingående om Slankas viktprogram