Slanka 5:2 i kombination med LCHF ger supereffekt!

Inga konstigheter. Hur enkelt som helst! Så här gör många Slanka-kunder:

De 2 dagarna i 5:2 äter du Slanka får du i dig hela dagsbehovet av samtliga vitaminer, mineraler och spårämnen samt bra balans mellan protein, kolhydrater och fett – endast  500 kalorier/dag.

En kost som bygger på ett lågt intag av kolhydrater och ett högre intag av naturliga fetter håller nere insulinnivåerna, vilket gör att din kropp mer effektivt kan bränna fett.
5:2-dieten kan kombineras med vilken kosthållning som helst.
Du äter 3 Slanka-måltider/dag under de 2 dagarna och du äter hälsosamt de övriga dagarna i veckan – då får du effekt av dieten.
Det som händer i kroppen under de två fastedagarna i 5:2 liknar det som händer när du äter LCHF. Insulinnivåerna hålls nere och kroppen börjar använda fett som bränsle. Du känner dig också mättare på mindre mat. När du kombinerar Slanka 5:2 med LCHF är din kropp redan inställd på att bränna fett, vilket gör att din fettförbränning blir ännu mer effektiv under fastedagarna.

De 2 dagarna i 5:2: En kvinna bör äta runt 500 kcal och en man runt 600 kcal
Du väljer själv vilka två dagar du har som Slanka-dagar t ex:

Dag 15 2 dieten
Vanlig mat

Dag 2
Vanlig mat

Dag 3
Slanka-dag
Kvinna: 500 kcal
Man: 600 kcal

Dag 4
Vanlig mat

Dag 5
Slanka-dag
Kvinna: 500 kcal
Man: 600 kcal

Dag 6
Vanlig mat

Dag 7
Vanlig mat

Vill du går ner lite snabbare passar du på att byta ut någon måltid eller mellanmål även de övriga 5 dagarna.

Vill du har tips om mat de övriga fem dagarna? Goda recept och inköpslistor finns i Slanka-appen – en bra hjälp både för dig som vill gå ner i vikt och dig som vill behålla vikten!
När du använder inköpslistan förhindrar du att massa annat hamnar i din kundvagn. Du tränar upp din förmåga att handla det du ska ha och som finns med på listan – och inte massa andra frestelser.

Vill du bli slank ännu snabbare än på 5:2?
Välj Slanka Maxi eller andra alternativ från Slanka viktprogram