5:2 passar utmärkt med Slanka
Enkelt – Näringsriktigt – Ekonomiskt

5:2 -dieten gav bästa resultat i SVTs “Bästa dieten”.

Så här gör du på 2-dagarna:

  • Välj själv vilka på veckodagar du vill ha “2-dagarna”!
    Dessa dagar äter du strikt 3 Slanka-måltider per dag (= 500 kcal/dag). 
  • 2-dagarna ska inte ligga efter varandra utan med 1-2 dagars mellanrum då du äter vanlig mat.
  • 2-dagarna kan du flytta från vecka till vecka. Många väljer måndag och torsdag för att kunna äta vanlig mat på helgen. Det viktiga är att det passar in i din vardagsrytm.

Slanka-måltider 
Under 2-dagarna på Slanka 5:2 väljer du bland: shakes, soppor, pudding och havremål (=170 kcal/måltid). Inte Måltidsbiten (= 210 kcal/bit).

Fördela måltiderna över dagen på ett sätt som passar just dig.

Tips: Har du svårt att somna, så förskjut dina måltider till senare på dagen, mot kvällen. Eller dela upp dina 3 Slanka på fler tillfällen.

Håll koll på vätskeintaget

Se till att få i dig tillräckligt med vatten. 3 liter är vår rekommendation – det lindrar symtom på vätskebrist som huvudvärk, yrsel och trötthet. 2 glas vatten en halvtimma före måltiden dämpar hungerkänslor.

Du kan dricka kaffe och te. Sötningsmedel går bra men inte socker eller mjölk. Alla kalorifria drycker (0 kcal) går också bra.


Håll i – håll ut!
Första 2-dagen på Slanka 5:2 kan vara tuff och du kan känna dig trött och hungrig. Ge inte upp utan ge det en chans på minst 2-3 veckor så kroppen ställa om sig.

Så här gör du på 5-dagarna:

  • Under 5-dagarna på Slanka 5:2 äter du vanlig, bra mat.
  • Väljer du att ersätta några vanliga måltider med Slanka även under 5-dagarna, så gör du ännu bättre resultat!
  • Blir suget för starkt på kvällen under 5-dagarna, så ta gärna en extra Slanka även dessa dagar istället för något onyttigt.
  • Tips på vad du kan äta på 5-dagarna hittar du i Slanka app som du kan ladda ner gratis (Android och iPhone); sök på Slanka.

“If you stick to this plan then you should lose around 1lb (0.46kg) a week if you are a woman, slightly more for a man. Success also depends on not over-eating on your normal days.

You should not only lose weight but also enjoy a wide range of health benefits. Studies of intermittent fasting show that not only do people see improvements in blood pressure and their cholesterol levels, but also in their insulin sensitivity.”

(Citat Michael Mosley, upphovsmannen till 5:2 www.thefastdiet.co.uk/why-fast)

Fördelar med att äta Slanka under 5:2 dietens “2-dagar”

ENKELT – du vet vad du ska äta – slipper planera och räkna kalorier

NÄRINGSRIKTIGT – trots få kalorier får du i dig all näring din kropp behöver

EKONOMISKT –prisvärt och svårt att slå om man själv vill laga näringsmässigt likvärdiga måltider.

TIDSBESPARANDE – Slanka-måltiden lagar du på 2 minuter och slipper jobbig disk

Slanka 5:2 passar enkelt in i vardagen

Fungerar bra i sociala sammanhang – du väljer själv lämpliga veckodagar för 2-dagarna.

Det blir mer och mer accepterat att kunna tacka nej till t ex inbjudningar genom att säga “då har jag mina 2-dagar”.

Du lär dig att planera bättre och får ett annat förhållningssätt till vad du stoppar i dig och till din egna livsstil.

VÄLJ VIKTPROGRAM

SLANKA MAXI

Allt du behöver och inget mer.
Snabbt, enkelt och gott!

 

SLANKA KOMBI

Slanka shakes/soppor och
viktminskning i lugnare takt

 

SLANKA 5:2 & 800

Slanka som bas
i Mosleys dieter

SLANKA BALANS

Behåll din nya vikt med
Slanka Balans