Thai soppa / laktosfri

Thai soppa / laktosfri

Smakrik, mustig laktosfri soppa smaksatt med lite kyckling, cayenne, ingefära, citrongräs och annat gott.

stay-in-shape-full-nutrition-flag_

THAI SOPPA / LAKTOSFRI

Smakrik, mustig laktosfri soppa smaksatt med lite kyckling, cayenne, ingefära, citrongräs och annat gott. Lägg gärna i Slanka Kokosolja så får du en ännu fylligare konsistens.

Ingredienser

Laktosreducerat skummjölkspulver, ärtprotein, modifierad stärkelse, maltodextrin, sojalecitin, mineraler (magnesiumcitrat, kaliumklorid, magnesiumfosfat, kaliumfosfat, kalciumfosfat, natriumklorid, ferridifosfat, natriummolybdat, zinksulfat, kromklorid, kaliumjodid, natriumselenit, mangansulfat, kopparsulfat) och vitaminer (C, E, B3, B7, A, B5, B12, B9, B6, D3, B1, B2, K), tomatpulver, vegetabilisk olja (raps), kycklingbitar (vitt hönskött, salt, antioxidationsmedel askorbylstearat, alfatokoferol, lecitin och citronsyra), kryddextrakt (cayenne, ingefära), arom (innehållande ägg), salt, purjolök, champinjon, paprika, vitlökspulver, stabiliseringsmedel xantangummi och karragenan, citrongräs, färgämne betakaroten.

Näringsinnehåll Slanka Thaisoppa

per 100g per portion (=46 g) per dygnsdos (=138 g)
Energi kcal/kJ 1600/380 740/170 2200/520
Protein g 36 17 50
Kolhydrat g 36 17 50
varav sockerarter g 17 8 23
Fett g 9,5 4,5 13
varav mättat g 1,5 0,5 2
varav linolsyra g 2,2 1 3
Fiber g 3 1,5 4
Vitamin A mg 0,8 0,4 1,1
Vitamin D μg 4,1 1,9 5,7
Vitamin E mg 8,2 3,8 11
Vitamin K μg 51 23 70
Tiamin mg 1,2 0,6 1,7
Riboflavin mg 1,8 0,8 2,5
Niacin mg 14 6,4 19
Vitamin B6 mg 1,6 0,7 2,2
Vitamin B12 μg 3,2 1,5 4,4
Folacin μg 170 78 230
Biotin μg 83 38 115
Pantotensyra mg 5,8 2,7 8
Vitamin C mg 58 27 80
Natrium (Na) g 2,3 1,1 3,2
Kalium (K) g 1,5 0,7 2,1
Kalcium (Ca) g 0,7 0,3 1
Klorid (Cl) g 3,4 1,6 4,7
Fosfor (P) mg 1060 490 1460
Magnesium (Mg) mg 320 150 440
Järn (Fe) mg 13 6 18
Zink (Zn) mg 11 5,1 15
Koppar (Cu) mg 1,5 0,7 2,1
Jod (I) μg 120 55 170
Mangan (Mn) mg 1,8 0,8 2,5
Krom (Cr) μg 41 19 57
Selen (Se) μg 41 19 57
Molybden (Mo) μg 170 78 230

Tillredning

Blanda påsens innehåll med ca 2,5 – 3 dl kallt vatten i en Slanka-shaker. Skaka inte med varmt vatten (övertryck). Ät inom 10 minuter. Varm soppa – skaka utan galler, värm i mikrovågsugn till max 60°C. Låt soppan dra ett par minuter innan du äter den, så att grönsakerna och kycklingbitarna blir mjuka innan du äter den.

tillredning-slanka-soppa

Variera din Slanka

Slankas soppor och shakes är jättegoda som de är – och så lättlösliga. Vill du variera kan du smaksätta som du vill. Var kreativ och variera smakerna under din viktminskning.

För dig som väljer Slanka Maxi, dvs endast äter tre portioner Slanka per dag, vatten och några koppar kaffe eller te, gäller de smakvarianter som är märkta med **.

SopporKryddad soppa • Krydda soppan med curry, vitlök, gräslök eller citronpeppar. Ett stänk tabasco eller en knivsudd fransk senap ger spännande smak. Cayennepeppar eller chili är också gott.

Lyxig soppa/gryta • Räkor, crabfishpinnar, purjolöksringar och sparrisbitar i grönsakssoppan är smaskigt.

 

THAI SOPPA / LAKTOSFRI

Smakrik, mustig laktosfri soppa smaksatt med lite kyckling, cayenne, ingefära, citrongräs och annat gott. Lägg gärna i Slanka Kokosolja så får du en ännu fylligare konsistens.

Ingredienser

Laktosreducerat skummjölkspulver, ärtprotein, modifierad stärkelse, maltodextrin, sojalecitin, mineraler (magnesiumcitrat, kaliumklorid, magnesiumfosfat, kaliumfosfat, kalciumfosfat, natriumklorid, ferridifosfat, natriummolybdat, zinksulfat, kromklorid, kaliumjodid, natriumselenit, mangansulfat, kopparsulfat) och vitaminer (C, E, B3, B7, A, B5, B12, B9, B6, D3, B1, B2, K), tomatpulver, vegetabilisk olja (raps), kycklingbitar (vitt hönskött, salt, antioxidationsmedel askorbylstearat, alfatokoferol, lecitin och citronsyra), kryddextrakt (cayenne, ingefära), arom (innehållande ägg), salt, purjolök, champinjon, paprika, vitlökspulver, stabiliseringsmedel xantangummi och karragenan, citrongräs, färgämne betakaroten.

Näringsinnehåll Slanka Thaisoppa

per 100g per portion (=46 g) per dygnsdos (=138 g)
Energi kcal/kJ 1600/380 740/170 2200/520
Protein g 36 17 50
Kolhydrat g 36 17 50
varav sockerarter g 17 8 23
Fett g 9,5 4,5 13
varav mättat g 1,5 0,5 2
varav linolsyra g 2,2 1 3
Fiber g 3 1,5 4
Vitamin A mg 0,8 0,4 1,1
Vitamin D μg 4,1 1,9 5,7
Vitamin E mg 8,2 3,8 11
Vitamin K μg 51 23 70
Tiamin mg 1,2 0,6 1,7
Riboflavin mg 1,8 0,8 2,5
Niacin mg 14 6,4 19
Vitamin B6 mg 1,6 0,7 2,2
Vitamin B12 μg 3,2 1,5 4,4
Folacin μg 170 78 230
Biotin μg 83 38 115
Pantotensyra mg 5,8 2,7 8
Vitamin C mg 58 27 80
Natrium (Na) g 2,3 1,1 3,2
Kalium (K) g 1,5 0,7 2,1
Kalcium (Ca) g 0,7 0,3 1
Klorid (Cl) g 3,4 1,6 4,7
Fosfor (P) mg 1060 490 1460
Magnesium (Mg) mg 320 150 440
Järn (Fe) mg 13 6 18
Zink (Zn) mg 11 5,1 15
Koppar (Cu) mg 1,5 0,7 2,1
Jod (I) μg 120 55 170
Mangan (Mn) mg 1,8 0,8 2,5
Krom (Cr) μg 41 19 57
Selen (Se) μg 41 19 57
Molybden (Mo) μg 170 78 230

Tillredning

Blanda påsens innehåll med ca 2,5 – 3 dl kallt vatten i en Slanka-shaker. Skaka inte med varmt vatten (övertryck). Ät inom 10 minuter. Varm soppa – skaka utan galler, värm i mikrovågsugn till max 60°C. Låt soppan dra ett par minuter innan du äter den, så att grönsakerna och kycklingbitarna blir mjuka innan du äter den.

tillredning-slanka-soppa

Variera din Slanka

Slankas soppor och shakes är jättegoda som de är – och så lättlösliga. Vill du variera kan du smaksätta som du vill. Var kreativ och variera smakerna under din viktminskning.

För dig som väljer Slanka Maxi, dvs endast äter tre portioner Slanka per dag, vatten och några koppar kaffe eller te, gäller de smakvarianter som är märkta med **.

SopporKryddad soppa • Krydda soppan med curry, vitlök, gräslök eller citronpeppar. Ett stänk tabasco eller en knivsudd fransk senap ger spännande smak. Cayennepeppar eller chili är också gott.

Lyxig soppa/gryta • Räkor, crabfishpinnar, purjolöksringar och sparrisbitar i grönsakssoppan är smaskigt.