Köpvillkor - Slanka Sverige
Very Low Calorie Diet

Köpvillkor

WEBBSHOPPEN ÄR ÖPPEN DYGNET RUNT ÅRETS ALLA DAGAR.

Om du har frågor angående din sändning:
minleverans@slanka.se 

Övriga frågor:
info@slanka.se

Efter sms-aviseringen har mottagaren eget ansvar, vilket innebär att frågor om leveransen ställs direkt till DHL på tel 0771-345 345 eller www.dhl.se

KÖPVILLKOR

ORDERBEKRÄFTELSE
Du får alltid en orderbekräftelse till din e-postadress när din beställning är rätt utförd. Om bekräftelsen trots allt uteblir så kontrollera din skräp/spamkorg. Finns den inte där så kontakta oss: minleverans@slanka.se En utebliven orderbekräftelse kan också bero på att du angett en felaktig email-adress i din order.

ÄNDRING I LAGD BESTÄLLNING
När din order är genomförd så är det inte möjligt att göra ändringar beträffande produkter eller leveransadress, email, mobilnummer etc. Kontrollera därför alla dina uppgifter noga innan du slutför köpet – speciellt mobilnummer och email. 

Obs! Mobilnummer, email etc är oftast automatiskt ifyllda i din order.
Om någon uppgift är felaktigt/gammal så måste du aktivt ändra detta:
följ den vanliga beställningsproceduren. När du skrivit in din e-post adress + postnummer kommer du till en sida där du får upp dina adressuppgifter etc. Klicka på “Ändra” och fyll i dina korrekta uppgifter.

OBS! Det går tyvärr inte att få beställningar till en box-adress.

ANNULLERING AV BESTÄLLNING

Annullering av lagd beställning ska ske snarast och innan lagerhantering påbörjats. En administrativ avgift på 150 kr debiteras i samband med annulleringen.

AVISERING MED SÄNDNINGSNUMMER
När din order skickaa från vårt lager får du en avisering till din email med sändningsnummer så du kan spåra din sändning.
När paketet sedan finns att hämta ut hos närmaste DHL utlämningsställe/servicepoint får du en sms-avisering till din mobil. Sändningsnummer + giltig legitimation måste du  visa på utlämningsstället.

För att email- och sms-avisering ska komma fram till dig är det viktigt att du uppger korrekt email och mobilnummer vid din beställning. Ta för vana att alltid dubbelkolla detta även om det fylls i automatiskt. Numret går inte att ändra i efterhand när du slutfört din order. Tänk också på att det mobilnummer du lade in vid ditt första köp i en webshop kopplad till Klarna, ligger kvar tills du aktivt ändrar detta.
(Hur du ändrar, kan du läsa under: “ÄNDRING I LAGD BESTÄLLNING)

Efter sms-aviseringen har du som mottagare eget ansvar, vilket innebär att frågor om leveransen ställs direkt till DHL på tel 0771-345 345 eller www.dhl.se

LEVERANSTID
Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Beräkna någon dag extra till Norrland. Hör av dig till oss på minleverans@slanka.se om du inte fått ditt paket på 4-6:e vardagen från det du lagt din order.  Uppge ordernummer, ditt fullständiga namn och telefon i mailet.

FRAKTKOSTNAD
FRI frakt med DHL vid köp över 499 kr.
För ordrar under 499 kr tillkommer en fraktavgift på 99 kr per order.

SPÅRA DITT PAKET
DHL eller med hjälp av appen Mina Paket

PÅ UTLÄMNINGSSTÄLLET
Du ska uppvisa DHL-sändningsnummer + din legitimation.

OUTLÖSTA PAKET
Liggtiden på utlämningsstället är 7 dagar från det att du fått din avisering. Därefter går sändningen automatiskt i retur till vårt lager.
I detta fall debiteras en avgift på 350 kr för att täcka våra kostnader för frakt tur och retur, administration och lagerhantering. Detta gäller även vid ordrar som nått “fraktfri” gränsen.
Återbetalning av inbetalt belopp med avdrag för avgiften, sker när varorna har kommit tillbaka till vårt lager.

TRANSPORTSKADA
Transportskada skall anmälas direkt på ankomstdagen av leveransen till: DHL  – telefon 0771-345 345 eller på webben
samt till Slanka Sverige, telefon 0702-800 837 eller info@slanka.se

Vid övriga ev problem, kontakta alltid Slanka Sverige AB först på
tel 0702-800 837.

ÅLDERSGRÄNS
För att handla i Slanka Sverige webbshop måste du ha fyllt 18 år.

BETALNINGSSÄTT
1. Klarna Checkout
   – Läs mer här.
2. Swish –  orderbekräftelse skickas till din mailadress när betalningen är genomförd. För att kunna genomföra köpet måste din mobil vara uppkopplad mot internet. Tänk också på att inte backa under beställningsprocessen för då avbryts hela köpet och måste göras om.

ÅNGERRÄTT
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp (frånträda avtalet) utan speciell anledning. Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp och att meddela oss att du tänker utöva ångerrätten. Ångerfristen börjar gälla dagen efter att du tagit emot varan. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller en helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.

SÅ HÄR ÅNGRAR DU DITT KÖP
1. Fyll i vår ångerblankett eller använd Konsumentverkets standardblankett som finns på Konsumentverkets hemsida.
För att kunna fylla i och sedan spara blanketten kan du behöva Adobe Acrobat Reader installerad på din dator.

2. När du fyllt i blanketten, sparar du den på din dator.  Sedan skickar du ett mail till: info@slanka.se där du bifogar den ifyllda blanketten (underskrift behövs ej när du mailar från samma adress som du använde i din order).

3. När vi mottagit din ifyllda ångerblankett, så mailar vi instruktioner för hur du returnerar produkterna till oss.

SKICKA TILLBAKA VARAN INOM 14 DAGAR
Du behöver skicka tillbaka varan inom 14 dagar från den dag du meddelat att du ångrar dig. Tänk på att du ska kunna visa att du skickat tillbaka varan. Se till att få ett kvitto på försändelsen och spara detta som bevis.

OBSERVERA:

  • Om du vill returnera produkter vid ångrat köp, så är det alltid du som kund som står för kostnaden för frakterna. Vi rekommenderar att du använder den returfraktsedel (DHL) som du får via mail.
  • Tänk på att förpackningen som du returnerar ska vara komplett/obruten och i oskadat skick. Slanka har annars rätt att göra ett värdeminskningsavdrag vid återbetalningen.
  • “Klimatsmarta” produkter med kort eller passerat bäst-före datum omfattas inte av ångerrätten.

ÅTERBETALNING VID ÅNGERKÖP
Återbetalning sker så snart vi tagit emot returnerad vara eller du som kund uppvisat kvitto på att varan sänts tillbaka, beroende på vilket som inträffar först. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som användes vid köpet.

BYTA TILL ANNAN PRODUKT
Om du vill byta en vara mot en annan vara, så måste du göra en ny beställning och returnera varan du vill byta. För att returnera varan du inte vill ha,  gör du ett ångerköp där du följer instruktionerna ovan “Så här ångrar du ditt köp”.

EV TRANSPORTSKADOR/TVIST VID RETUR
Vid retur står du som kund för eventuella skador som kan uppstå under transporten. Vid eventuell tvist rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras beslut.
Du kan även gå vidare med ett klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, som du hittar här: http://ec.europa.eu/odr.

SÄRSKILDA VILLKOR VID S.K. GÅVOR/GRATISVAROR/VINSTER
Vid vissa tillfällen kan Slanka Sverige erbjuda gåvor, t ex vid köp över ett visst belopp eller vid köp av en viss vara. Sådana varor som tillkommit kunden som gåva kan inte reklameras och tillfaller kunden utan reklamationsrätt eller garanti. Om gåvan/gratisvaran/vinsten inte hämtas på servicepointen inom angiven tid utan går i automatisk retur till vårt lager, så skickas inte paketet på nytt utan gratisvaran/gåvan/vinsten förfaller.

REKLAMATION
Om du råkar ut för fellevererad vara, saknar en vara eller får en defekt vara har du rätt att göra en reklamation. Detta gäller under förutsättning att du hör av dig till vår kundtjänst inom skälig tid (c a 7 dagar efter mottagen leverans). Du mejlar oss till: minleverans@slanka.se

Observera att vi måste ha godkänt din reklamation innan du skickar tillbaka några varor. I det fall du ska returnera varor ska returfraktsedeln som vårt lager mejlar till dig användas
En fellevererad vara returneras i oanvänt och oskadat skick i obruten originalförpackning. Den defekta eller fellevererade varan ersätts med ny felfri vara eller återbetalning. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan skickar vi en ny alternativt återbetalar köpesumman snarast, dock senast inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen.

KONTAKTA OSS
Frågor om din leverans/sändningsnummer: minleverans@slanka.se
Övriga frågor:  info@slanka.se

Telefon helgfria vardagar mån-fre kl 10-12: 0702-800 837

Org nr 556688-7898

Slanka Sverige AB arbetar endast mot kvalitetssäkrade leverantörer och samarbetspartners. Slanka Sverige AB följer konsumentköplagen och Svensk Distanshandels rekommendationer.Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Vi reserverar oss för ev felskrivningar.

 

<-- 12869 -->