Följ viktutmanarna

Jag närmar mig mina mål

Jag närmar mig mina mål

Under den gångna veckan har jag ändå lyckats byta ut några måltider mot Slanka och de är riktigt smidiga eftersom det går så fort att fixa ihop en måltid. En bra riktlinje på Slanka Kombi är att byta ut 5-11 måltider i veckan mot Slanka. Jag brukar byta ut frukost och ibland vissa luncher.

läs mer
Mina bästa tips för att motverka sötsug

Mina bästa tips för att motverka sötsug

Det är så svårt att inte gå till skåpet i nalla godsaker om det finns hemma, därför försöker jag aktivt se till att det inte finns så mkt gott hemma. Det är så mycket lättare att fatta ett snabbt beslut i affären och inte handla på sig en massa onödigt än att ständigt behöva säga nej i tanken – om jag har det hemma, liggandes i skåpen. Istället har jag laddat upp ett förråd med Slankas smarta lågkalorimat: shakes, soppor, Havremål, pudding och Måltidsbitar.

läs mer
Jag är mera jag, helt enkelt!

Jag är mera jag, helt enkelt!

I veckan har jag bakat surdegsbröd och cyklat iväg med matlådor till barnen. Skulle jag aldrig ha kommit på tidigare. Vem cyklar iväg 9 km för att leverera en matlåda för att i dessa ”intesåmångabesök” tider, sedan cykla hemåt igen? 

läs mer
Håll vikten tips i Påsk

Håll vikten tips i Påsk

Några tips inför Påsk – till dig som försöker gå ner i vikt

Dra ner på kaloriintaget halva dagen med hjälp av Slanka.
Grunda gärna med en Slanka shake strax innan festen, så minskar risken att överäta.
Ät med måtta. Välj en mindre tallrik.

läs mer
Viktstabil med Slanka Balans

Viktstabil med Slanka Balans

Mitt fokus nu ligger på att hålla mig viktstabil enligt Slanka Balans. Nu väljer jag sundare val än innan Viktutmaningen. Jag väljer också att fokusera på rörelse för att hålla vikten.

läs mer
Äntligen visar vågen på tvåsiffrigt

Äntligen visar vågen på tvåsiffrigt

Äntligen! Första delmålet nått, att nå tvåsiffrigt. Här ska firas!
-15,6 kilo och två veckor kvar av första 12 veckorna. Jag är stolt över mig och så innerligt glad. Jag är också glad att veckans fysträning har gett en pay-off.

läs mer
Träning i alla dess former

Träning i alla dess former

Fick hem mitt paket med nya Slanka shakes och soppor. Jag testade även Slanka Måltidsbit med Toffesmak, perfekt att ha med sig om man är på språng.  En Slanka Måltidsbit innehåller 210 kcal och ersätter en hel måltid med fullvärdig näring.

läs mer
Såhär ser mitt upplägg ut på viktprogrammet Slanka 800

Såhär ser mitt upplägg ut på viktprogrammet Slanka 800

På Slanka 800 äter jag 3 Slanka måltider + 300 kcal per dag. Kalorierna ska helst komma från stärkelsefattiga grönsaker, som t. ex. broccoli, lök, kål, spenat, svamp, zucchini, aubergine, örter och kryddor. Man får äta rätt mycket grönsaker på 300 kcal! Antingen har jag grönsakerna direkt i Slankas soppor eller så äter jag dem vid sidan av.

läs mer