Very Low Calorie Diet

Coachen tipsar

Presentation av Slankas bloggare Maria Äxter

Presentation av Slankas bloggare Maria Äxter

Känns verkligen som att jag står på toppen av ett berg och blickar ut över 12 nya fräscha månader. Jag har ända sedan slutet på förra året försökt samla mina tankar om hur jag vill att nästa år ska bli. Målet är solklart. Jag vill bli Slanka-re.

läs mer
Gott till första advent!

Gott till första advent!

Adventstider kan vara en riktig utmaning då den ena festligheten avlöser den andra. Här får du tips på godsaker du kan unna dig med gott samvete.

läs mer
Alla män, hör hit!

Alla män, hör hit!

Fysisk aktivitet har inte så stor effekt när det gäller att bränna kalorier. Nya studier visar att den som vill få bort ölmagen i första hand bör se över sin kost.

läs mer
Andningsövning för ökad livsenergi

Andningsövning för ökad livsenergi

Andningen är direkt kopplad till vår livsenergi och från den kan vi hämta mycket kraft. När vi är oroliga har vi oftast en ytlig andning som hindrar vår livsenergi och kraftkälla. Djupa andetag däremot vidgar lungorna och syresätter blodet, vilket sänder en signal...

läs mer
Viktplatå och frustration

Viktplatå och frustration

Vi har alla någon gång upplevt att vågen plötsligt står still. Trots att man kämpar på som tidigare händer ingenting. Det är dock inget att oroa sig för. Den kommer igång igen! Här är några tips!

läs mer
Formulera SMARTA mål under viktresan

Formulera SMARTA mål under viktresan

SÄTT UPP S.M.A.R.T.A MÅL PÅ DIN VIKTRESA Mål ska vara specifika för att de ska ha någon effekt, ju snävare del som mäts desto effektivare. Sätt därför upp så kallade – SMARTA mål. SMARTA mål står för: – Specifika – Mätbara – Accepterade/Attraktiva – Realistiska –...

läs mer
Baka gott mjöl- och sockerfritt bröd av Slanka Havremål

Baka gott mjöl- och sockerfritt bröd av Slanka Havremål

Har du svårt att avstå från bröd till frukost?

Tänk i så fall på att många populära brödsorter från storbagerierna är rena sockerfällor. Sockret tillsätts i regel i form av sirap. Vitt, siktat vetemjöl är en annan bov i många brödsorter och ger näringsfattiga kalorier. Det gör att ditt blodsocker åker berg och dalbana och du blir hungrig snabbt.

Slankas frukostbröd är helt utan mjöl och socker och dessutom ett enkelt rör-ihop-bröd som du bakar på nolltid. Basen är Slankas kalorisnåla Havremål. Supergott att rosta!

läs mer
Stå emot sötsug med 3 minuters regeln

Stå emot sötsug med 3 minuters regeln

När hungerkänslor eller ”sug” efter sötsaker och onyttig mat kommer, ta till 3-minuters regeln. Sug sitter oftast i 3 minuter (och det står vi väl ut! 🙂 Ju fler gånger vi upprepar det här, desto lättare blir det.

läs mer
Lär dig äta lagom portioner – så gör du!

Lär dig äta lagom portioner – så gör du!

Att äta för mycket någon gång ibland är ingen katastrof för vikten men blir det för mycket av det goda varje dag så går du upp i vikt.
Hur gör man då för att äta “lagom” portioner? Här är knepen!

läs mer
Några tips inför starten på Maxi

Några tips inför starten på Maxi

ågra tips innan du sätter igång på Slanka Maxi

Dra gärna ned på kolhydraterna dagen eller dagarna innan du sätter igång på Maxi. Det gör det lättare för dig att komma in i ketonfas. Välj t ex en sallad, omelett, soppa eller magert protein med grönsaker.

läs mer
Odla din egen basilika från affärens köpeplantor

Odla din egen basilika från affärens köpeplantor

Varför köpa ny basilika var och varannan vecka när du kan plantera den du köper i affären? Det är inte alls svårt, dessutom sparar du massor av pengar!

Plantera din vanliga köpebasilika från grönsaksdisken i din en kruka. En basilikakruka från affären räcker egentligen till två stora krukor som fyller ditt behov för hela sommaren och hösten.

Så här planterar du basilika:

läs mer
Så förlänger du sommarkänslan

Så förlänger du sommarkänslan

Efter den sköna semesterlunken kan det kännas tufft att komma tillbaka till jobbet och vardagsrutinerna igen. Här är tipsen som hjälper dig att hålla kvar sommarkänslan.

läs mer
Mindre stress kan hjälpa dig hålla vikten!

Mindre stress kan hjälpa dig hålla vikten!

Mindre stress kan hjälpa dig hålla vikten!
Det har länge varit känt att höga stressnivåer kan leda till övervikt. Det är också känt att när man stressar så är man mer benägen att äta onyttig snabbmat som också gör att du ökar i vikt.

läs mer
Kom igång med jogging!

Kom igång med jogging!

Här presenteras ett träningsprogram hur du enkelt kommer igång med joggingträning. Efter 10 veckor kan du klara av 30 minuters jogg – så inspirerande! 
Jogging är en fantastisk träningsform – det är enkelt, gratis och du kan praktiskt taget göra det överallt.

läs mer
Kom igång snabbt med en omstart efter storhelgerna

Kom igång snabbt med en omstart efter storhelgerna

Har det blivit alldeles för mycket av det goda under den senaste tiden?
Ingen fara, du är snabbt uppe på banan igen med hjälp av Slankas goda och effektiva lågkalorimat. Det viktiga är att du inte ger upp efter ett tillfälligt bakslag. Snabbt upp i sadeln igen!

Med Slanka märker du resultat på en gång, både på vågen och måttbandet vilket ger en sann kick för motivationen att fortsätta.

läs mer
Helena håller vikten med Slanka Balans

Helena håller vikten med Slanka Balans

Efter en stor och snabb viktnedgång kan vissa känna oro på hur man ska hålla den nya lägre vikten. Det är inga problem för Helena -40 kg som håller vikten med viktprogrammet Slanka Balans. Byt ut 5-11 måltider i veckan mot Slankas smarta VLCD måltidsersättningar.

läs mer
Lär dig äta kontrollerat med Slanka och Mealsizer

Lär dig äta kontrollerat med Slanka och Mealsizer

Mealsizer är ett verktyg som enkelt hjälper dig att hålla koll på portionsstorlekarna. Det blir enklare att äta en balanserad kost i lagom mängd. Måtten bygger på svenska näringsrekommendationer och tallriksmodellen. Ett enkelt och bergsäkert sätt att hålla vikten​.

läs mer
Få fart på träningen med musik

Få fart på träningen med musik

Sätt på bra musik i öronen när du ska träna och du kommer snabbt märka av vilken effekt den har på din prestationsförmåga. Om du väljer rätt musik för dig kan det få dig att lägga i en extra växel och öka din uthållighet. Detta gäller både styrketräning och konditionsträning. 

läs mer
Dricker du tillräckligt med vatten?

Dricker du tillräckligt med vatten?

Att vi får i oss tillräckligt med vatten är viktigt för att kroppen ska kunna fungera på ett optimalt sätt. När vi känner oss törstiga har kroppen redan börjat bli uttorkad, och därför är det viktigt att vi fyller på med vätska regelbundet.

läs mer
Helena fortsätter viktresan Slanka Kombi

Helena fortsätter viktresan Slanka Kombi

Första veckan på Slanka KOMBI är avklarad! Att börja äta “vanlig mat” igen efter att enbart ätit måltidsersättningar är faktiskt jobbigare än jag föreställt mig. Jag följer Slankas råd för upptrappning och det ger resultat! 

läs mer
<-- 13133 -->